torsdag 16 maj 2013

Återställare...

Ja visserligen var jag på 60-års fest i helgen men det är inte en sådan återställare jag menar utan återställartapet. Sonens rum ska äntligen ställas i ordning, han har ju varit utflyttad typ ett antal år. Snedtak i rummet som tidigare var med tapet vill jag nu ha vitt som taket så det får bli återställartapet så blir det slätt och fint. Men fyyy så besvärlig den var att jobba med. Sedan blir det takmålning av mannen innan jag skrider till verket och tapetserar. Det vill säga om jag kan bestämma mig för vilken tapet jag vill ha...

Mellan tapetvåderna har jag hunnit med att sy några sjaletter till en behövande. Kan ju vara roligt att ha några att välja på när man behöver ha sjalett på sig hela dagarna.
Spindelsjalen är nu precis lagom stor att vira runt halsen men jag tror jag vill ha denna till att lägga över axlarna så jag virkar vidare så den blir stor och härlig.
 
Ha´de
Anita

2 kommentarer:

  1. Flitiga ni är, det kommer säkert att bli fint när ni är klara med rummet.
    Jag är ju också en av de som virkar spindelsjalar, har nu även prövat på att virka döskallesjalar :)
    Annika

    SvaraRadera
  2. Visst har jag badat, Anita,och det var skönt i vattnet, ville inte gå upp.
    När jag tappade håret skippade jag peruker och virkade mössor istället, för vinter- och sommarbruk. Sedan växte håret ut och var plötsligt HELT GRÅTT.
    Det blir säkert jättefint i föra detta pojkrummet. Men snedtak låter jobbigt, särskilt när man ska komma åt och få det snyggt nertill.
    Apropå bad, så träffade jag en dam med hund på Smedjeholmen, hon berättade om planerna för detta friluftsområde. Hoppas inte vi hundägare blir bortsjasade.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...